Business

TOPlist

Pokud něco považuji, a myslím, že nejsem sám, za opravdu velký business, tak je to právě Facebook. Ano ta sociální síť, bez které si v dnešní době mnoho lidí nedokáže představit svůj život. A to je právě ten trumf, co dělá Facebook tak mocným. Je to právě obrovské množství lidí po celém světě...

 

    Vše začalo celkem nevině. Jistý student Harvardovy univerzity Mark Zockerberg založil sociální síť, dříve ještě na doméně thefacebook.com, která byla určená pouze pro studenty univerzity, ale přístup k Facebooku postupně rozšiřoval do dalších univerzit. U nás v České republice se s Facebookem poprvé setkáváme na Masarykově univerzitě. Ale takhle k masivnímu nárůstu lidí nedošlo. To se stalo až 11. srpna 2006, od této doby totiž Facebook povolil přístup všem osobám starším 13 let. Koncem roku 2007 tak měl Facebook již 57 milionů aktivních uživatelů. Během doby od září 2006 do září 2007 se Facebook vyhoupnul z 60. na 7. místo v nejnavštěvovanějších stránkách na světě. Podle odhadů měla společnost v roce 2006 hodnotu 100 milionů dolarů.

    Někteří si říkají jakto, proč se právě Facebook stal jedničkou mezi sociálními sítěmi? Vždyť již před Facebookem byly sociální sítě, které takový úspěch nemají. Je to jednoduché, Facebook přišel s novinkami, které si lidé oblíbili, jakožto Facebook samotný. V případě Facebooku je ovšem můj názor, že to byla jen náhoda. Lidé si ho prostě oblíbili a proto se rozšířil po celém světě.

    Facebook je velice výdělečný, ale ne jen pro jeho majitele, ale i pro různé firmy. Protože Facebook nabízí firmám za poplatek možnost reklamy. To je pro ně obrovská šance, jelikož můžou tak získat spoustu zákazníků. Facebook má také cílení reklamy, takže na základě vašich zájmů a dalších faktorů, které zadáváte na Facebooku, zjistí, která z reklam by vás mohla oslovit a tu vám poté zobrazuje. Ano, reklamy jsou otravné, ale v případě Facebooku jsou tak šikovně umístěné, že téměř nikomu nevadí.

    Tak jak již bylo řečeno, tak Facebook vydělává na reklamě, ovšem proč si firmy dávají reklamu právě na Facebook? Představte si že máte začínající firmu a potřebujete se zviditelnit. Máte několik možností, ale zjistíte, že nejpřijatelnější a nejlepší bude reklama na internetu. Tak ano, ale kde? Na internetu je spousta stránek nabízející reklamu. Pokud ovšem budete správně přemýšlet tak se dostanete na reklamu na Facebooku. Proč? Je to jednoduché, na Facebooku je spousta lidí, má cílení reklam na určité osoby a navíc je to "hit" dnešní doby :-D To znamená, že lidé budou spíše přibývat, než ubývat. Takže Facebook je skvělý nástroj pro internetový marketing.

    Možná se chytáte za hlavu, že jste to nebyli právě vy, kdo vymysleli Facebook, ale s tím už teď nic nenaděláte. Pokud by jste totiž přišli s kopií, tak už by to takový úspěch nikdy nemělo. Pokud chcete být také tak úspěšní, tak to chce dobrý nápad, který neměl nikdo před vámi a poté ho zrealizovat...

    To je ode mne asi vše, doufám že jste se nenudili a pokud budete mít chvilku, tak se určitě podívejte na film Sociální síť. V tomto filmu se dozvíte více podrobností, jak to bylo se založením Facebooku.

You have no rights to post comments

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Vice informací